Fit wyzwanie

Kilka dni temu, podczas spaceru, spłynęło na mnie natchnienie zorganizowania marcowego wyzwania i to fit wyzwania spacerowego. Pod koniec stycznia kupiłam sobie krokomierz (więcej o nim napiszę w tym tygodniu w serii o ulubieńcach), który rzeczywiście motywuje mnie do częstszego chodzenia, ale wyrobienie limitu 10 tysięcy kroków, który sobie ustawiłam, wcale nie jest łatwym zadaniem, szczególnie kiedy dużo pracuje się przy komputerze. Dlatego też potrzebuję dodatkowej motywacji i stąd wziął się pomysł na wyzwanie. Od zeszłego roku, dzięki marcowemu wyzwaniu picia wody, każdy dzień zaczynam od wody z cytryną i dbam o to, żeby się nawadniać przez cały dzień. Wyzwania działają cuda.

Chęć na wyzwanie podszyta jest jeszcze jednym powodem. Przeczytałam ostatnio „Ograć nawyki” Jadwigi Korzeniewskiej z Laboratorium Zmieniacza (o tej książce też możecie się wkrótce spodziewać postu) i ogromnie kusi mnie, żeby przetestować pomysł zmiany nawyków poprzez grywalizację.

Poniżej przedstawiam grę, którą stworzyłam dla siebie. Jeśli czujecie, że to jest też coś dla Was, śmiało korzystajcie. Jeśli zasady wydają się zbyt łatwe lub są zbyt ambitne, dopasujcie je do swoich możliwości. Bierzcie ile chcecie, zmieniajcie, eksperymentujcie. Chodzi nam o jedno, żeby się więcej ruszać. Dla jednych może to być 10 tysięcy kroków, dla innych 2 km, a jeszcze dla innych wysiadanie codziennie na wcześniejszym przystanku autobusowym. Pomyślcie jaka zmiana jest dla Was najłatwiejsza do wykonania, przy zachowaniu tego, że wciąż pozostanie wyzwaniem. I nie przejmujcie się datą, jeśli czytacie to później. Każdy dzień jest dobry, żeby zacząć.

Oto regulamin mojej gry:

  1. Gra trwa od 1 do 31 marca.
  2. Zasady przyznawania punktów:
    1. 1 punkt za 10 tys. kroków dziennie.
    2. 0,5 punktu za 7,5 tys. kroków dziennie (max. raz w tygodniu)
    3. -0,5 punktu za przejście mniej niż 7,5 tys. kroków dziennie.
    4. Punkty dodatkowe można otrzymać za słuchanie podcastów podczas spacerów. 3 podcasty w tygodniu to 1 dodatkowy punkt (max. 2 pkt w tygodniu).
  3. Narzędziem do sprawdzania przebytej ilości kroków jest opaska z krokomierzem.
  4. Punkty zbierane będą na arkuszu z wydrukowanym kalendarzem miesięcznym, przywieszonym w widocznym miejscu w pokoju.
  5. Wizualizacja punktowa:
    1. 1 punkt za chodzenie przypisany jest naklejce gwiazdce.
    2. 0,5 punktu to naklejka serce.
    3. Odsłuchane podcasty zaznaczone są zielonym plusikiem. 3 zielone plusiki to dodatkowa gwiazdka (1pkt), 6 zielonych plusików to naklejka sowy (2 pkt).
    4. Punkty ujemne wpisywane są ręcznie czerwonym pisakiem.
  6. Dziennie maksymalnie można zdobyć 1 punkt.
  7. Zasady przyznawania nagród:
    1. Za 10 punktów – książka „Książka do przeżycia”
    2. Za 20 punktów – książka „Połącz kropki”
    3. Za 30 punktów – nowe spodnie do jogi
  8. Odstępstwem od gry może być jedynie choroba.

To co, kto się do mnie przyłącza?

Get Free Email Updates!

Zapisz się na darmowy 7-dniowy kurs online "Zdrowy styl życia od dzisiaj"

Twoje dane są u mnie bezpieczne. Obiecuję, że nigdy nie dostaniesz ode mnie spamu.

  • Marta Pawlak

    Ja ja ja!!!!

  • Chętnie bym się przyłączyła, ale na troszkę innych zasadach Wątpię, abym wyrobiła dziennie 10k kroków, wolę wyrobić nawyk – 30 minut spaceru dziennie. Dla ciężarnej to i tak byłoby w porządku :).

    • Super, że chcesz się przyłączyć 🙂 Myślę, że 10k kroków to dla ciężarnej nawet byłoby trochę za dużo, więc 30 minut spaceru jest świetnym nawykiem.