Przykładowy jadłospis i lista zakupów

-A może na którymś blogu znajdę listy zakupów?

Takie jedno pytanie na Facebooku zainspirowało mnie do podzielenia się z wami moim przykładowym 5-dniowym jadłospisem wraz z potrzebną listą zakupów. Nie jest to żadna dieta, nie liczę kalorii, są to po prostu rzeczy, które jem na co dzień. Większość z posiłków podlinkowanych jest do mojego drugiego bloga, na którym znajdziecie dokładne przepisy. Na liście zakupów znajdują się wszystkie rzeczy, które są potrzebne, żeby je przygotować. Wiele z tych produktów na pewno już posiadacie w domu i nie będziecie mieli potrzeby ich kupować. Sporo produktów to też takie, które kupuje się raz na jakiś czas, bo używa się ich niewielką ilość i spokojnie mogą leżeć w kuchni. Przepisy nie zawsze podane są na jedną porcję, więc jeśli gotujecie tylko dla siebie, możecie zmniejszyć ilość składników lub po prostu ugotować od razu więcej i mieć przygotowany posiłek na kolejny dzień.

Dzień I

Śniadanie: Granola z jogurtem i gruszką

Obiad: Spaghetti z cukinii z pietruszkowym pesto

Przekąska: Sok ze szpinaku, ananasa, jabłka i cytryny

Kolacja: Sałatka z tuńczykiem, dwoma rodzajami fasoli, kukurydzą, ogórkami chilli i majonezem + ciemne pieczywo

Dzień II

Śniadanie: Omlet z mąki kasztanowej z suszonymi pomidorami, serem pleśniowym i rukolą

Obiad: Wegetariańskie curry z soczewicą, cukinią i marchewką

*na liście zakupów uwzględniona jest gotowa pasta curry

Przekąska: Pieczona ciecierzyca

Kolacja: Twarożek z pomidorem, rzodkiewką i jajkiem + ciemnie pieczywo

Dzień III

Śniadanie: Granola z jogurtem i jabłkiem

Obiad: Pęczotto z pieczarkami i pietruszką

Przekąska: Pikantne pieczone orzeszki z miodem i wędzoną papryką

Kolacja: Sałatka ze szpinakiem, łososiem, awokado, mozzarellą i pomarańczą

Dzień IV

Śniadanie: Pieczone awokado z jajkiem

Obiad: Makaron ze szpinakiem, gorgonzolą, suszonymi pomidorami

Przekąska: Sok z buraka, marchewki, jabłka, szpinaku i imbiru

Kolacja: Grzanki z pieczarkami, orzechami włoskimi i kozim serem

Dzień V

Śniadanie: Granola z jogurtem i bananem

Obiad: Placki ziemniaczano-cukiniowe z łososiem i salsą z mango

Przekąska: Chipsy z jarmużu

Kolacja: Grillowany Camembert z żurawiną na szpinaku

*zamiast szpinaku często używam też rukoli skropionej sokiem z cytryny

Lista zakupów

Listę zakupów w formie mini książeczki ściągniecie klikając tutaj: Fiolka Endorfin – lista zakupów.

A klikając w przycisk poniżej możecie ściągnąć listę np. od razu na komórkę.

[Listonic]

Smacznego!

Get Free Email Updates!

Zapisz się na darmowy 7-dniowy kurs online "Zdrowy styl życia od dzisiaj"

Twoje dane są u mnie bezpieczne. Obiecuję, że nigdy nie dostaniesz ode mnie spamu.

Podobne wpisy

  • Aż się głodna zrobiłam, koniecznie muszę wypróbować sok z buraka, podobno pity codziennie dodaje energii 🙂

  • Muszę przyznać, że niektóre dania naprawdę powodują u mnie ochotę na ich natychmiastowe zjedzenie!!

  • Och same pyszności 🙂 Trafiłaś w mój gust! Placki ziemniaczano – cukiniowe z łososiem… aaaaaaa robię się głodna 🙂

  • Niektóre przepisy bardzo mnie kuszą 🙂 muszę się im przyjrzeć 🙂

  • Lubię twój jadłospis 🙂

  • to moje pytanie! <3

    z chęcią wypróbuje wszystkie przepisy,
    na początek muszę spróbować pieczonej ciecierzycy jako przekąski 🙂

  • Ale fajne menu 🙂 Widzę, że mamy podobny styl odżywiania. Nawet sama myślałam kiedyś, czy by nie spisać mojego jadłospisu 🙂 Widzę u Ciebie masę inspiracji na przyszłe obiady i przekąski (ta przekąska u mnie potrafi się pojawiać o przeróżnych porach dnia;), dzięki!!

  • Uwielbiam koktajl ze szpinaku!..))

  • bardzo pomocy jadłospis.
    uwielbiam jarmuż, mimo, że dopiero niedawno go odkryłam, w szejkach, sałatkach, w formie chipsów:))